امروز: 10 تیر 1403 ساعت: 04:39

با حضور معاون رئیس‌جمهور و همزمان با عید غدیر؛

کارخانه فرآوری لجن و پودرهای اکسیدی فولاد مبارکه به صورت BOT افتتاح شد

کارخانه فرآوری لجن و پودرهای اکسیدی فولاد مبارکه به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص اقتصاد چرخشی در حوزه صنعت فولادی به صورت BOT با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و همزمان با عید سعید غدیر خم افتتاح شد.

به گزارش. جهان فولاد کارخانه فرآوری لجن و پودرهای اکسیدی فولاد مبارکه به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص اقتصاد چرخشی در حوزه صنعت فولادی به صورت BOT با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمدیاسر طیب نیا و جمعی دیگر از مسئولان همزمان با عید سعید غدیر خم افتتاح شد.

تولید سالانه ۲۵ هزار تن کنسانتره از بازیابی پسماند و رفع مشکل زیست محیطی و پسماندهای انباشت شده در فولاد مبارکه از اهداف راه‌اندازی کارخانه فرآوری لجن و پودرهای اکسیدی فولاد مبارکه به صورت BOT ست.

اجرای این پروژه از سال ۱۴۰۰ آغاز و تا سال ۱۴۰۲ به همت شرکت دانش بنیان فولاد اکسیر فدک با استفاده از فناوری‌های نانوکاتالیست، اکسیداسیون پیشرفته و خشک کن‌های آنی ادامه یافت و امروز این پروژه به بار نشسته و افتتاح شد.

لازم به ذکر است که کارخانه فرآوری لجن و پودرهای اکسیدی فولاد مبارکه به صورت BOT در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع، با اعتبار یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و تحت نظارت مدیریت توسعه آهن سازی فولاد مبارکه بهره‌برداری شد.

همچنین کارخانه فرآوری لجن و پودرهای اکسیدی فولاد مبارکه امکان اشتغال مستقیم ۳۵ نفر را فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار