امروز: 10 تیر 1403 ساعت: 05:08

بازار آهن و فولاد در شوک دو انتخابات ایران و آمریکا / دلار تا کجا بالا می‌رود؟

چیت ساز معتقد است که تغییرات نرخ ارز در بازارهای جهانی در هفته های گذشته ناظر بر این رویداد سیاسی در آمریکا بوده و طبیعی است که نرخ ارز در ایران نیز تغییر کند و تاثیرش را در کالاهای اساسی به ویژه در صنعت فولاد نیز نمایان کند.

به گزارش. جهان فولاد فعالان صنایع تولیدی کشور می‌گویند از ابتدای سال ۱۴۰۳ با چالش ها و مشکلات زیادی در حوزه تولید و صادرات مواجه هستند. این محدودیت ها در سه ماه گذشته به تعطیلی و توقف تولیدات بسیاری از کارخانجات تولیدی نیز انجامیده است. مشکلاتی که اگر ادامه پیدا کند موانع تولید را بیشتر خواهد کرد.

صادق چیت ساز کارشناس حوزه فولاد در گفت و گو با رسانه آهن نیوز معتقد است که انتخابات پیش رو در ایران و انتخابات آمریکا در اواسط آبان ماه تاثیر زیادی در تغییر نرخ ارز در کشور خواهد گذاشت.

او با اشاره به اینکه تغییرات نرخ ارز در بازارهای جهانی در هفته های گذشته نیز ناظر بر این رویداد سیاسی در آمریکا است، افزود: طبیعی است که نرخ ارز در ایران نیز تغییر کند و تاثیرش را در کالاهای اساسی به ویژه در صنعت فولاد نیز نمایان کند.

چیت ساز در پاسخ به این سوال که موضوع انرژی نیز امروز به عنوان یکی از محرک های قیمتی در بازار آهن و فولاد مشهود است، ادامه داد: طبیعی است وقتی شما قیمت شمش را در بورس کالا نسبت به ماه گذشته با افزایش خریداری می کنید این موضوع تاثیرش را در قیمت مقاطع پایانی زنجیره خواهد گذاشت و این افزایش قیمت در محصول ورق گرم و میلگرد قابل پیش بینی است.

این کارشناس فولادی معتقد است که قیمت میلگرد به طور قطعی افزایش قیمت خود را تا سقف ۳۰ هزار تومان افزایش خواهد داد و قیمت ورق گرم نیز همین رویه را پیش می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار